29 Окт 2012, 16:45 от V.Ivanova
Здравейте и добре дошла във форума!
Сдруженията с нестопанска цел също имат някои административни задължения.
Накратко ще ги изброя:
1. Регистрация в Министерството на правосъдието – ако сдружението е основано с общественополезни цели е необходимо да го регистрирате в Министерството на правосъдието. Относно изискваните документи, свързани с регистрацията е най-добре да се консултирате с адвокат.
2. Годишен отчет – ще Ви е необходим счетоводител, който да подготви годишния Ви отчет. За ЮЛНЦ (юридическите лица с нестопанска цел) е разработен отделен счетоводен стандарт СС 9 – Представяне на финансовите отчети на предприятията с нестопанска цел. Задължението за изготвяне на финансов отчет имате дори, ако не сте осъществявали дейност. Годишният отчет трябва да бъде подаден в Националния статистически институт до 31 Март. Това може да бъде извършено на хартиен носител или онлайн чрез интернет.
3. Публикуване на годишния отчет – след като отчетът е изготвен, подписан и подпечатан, трябва да бъде публикуван в икономическо издание – може и електронно. Повечето издания изискват такса за публикуване – около 50 лв. Срокът за публикация е до 30 Юни. Т.е.отчетът за 2012 г. трябва да бъде публикуван до 30 Юни 2013 г. Ако ЮЛНЦ е регистрирано в Министерството на правосъдието, копие от отчета трябва да бъде изпратено и там.
4. Годишна данъчна декларация – представя се в НАП само ако ЮЛНЦ е осъществявало търговска дейност. Ако през годината сте имали приходи единствено от дарения, не е нужно да подавате данъчна декларация.
5. Трудови договори – ако ЮЛНЦ е назначило служители на трудов договор, задълженията му към служителите са абсолютно същите, както и всяко търговско дружество: регистрация на трудовия договор в НАП, изготвяне на ведомости за заплати, подаване на осигурителни декларации всеки месец, внасяне на осигурителните вноски по сметките на НАП, редовно изплащане на заплати и т.н.
Поздрави!