Възползвайте се от услугата "Попълване на данъчна декларация за физически лица" на преференциална цена.
Изчислете работната си заплата, сумите на удръжките за осигуровки и данъци.
Изчислете дължимата законна лихва по всяко задължение.
Изчислете дължимата лихва по предоставени или получени заемни средства.
Място за консултации и дусксии по спорни казуси. 
Връщане на трудовата книжка на служителя при прекратяване на трудовото правоотношение

При прекратяване на трудовото правоотношение, служителят е длъжен да предаде трудовата си книжка на работодателя, за да бъдат извършени необходимите вписвания. Трудовата книжка трябва да му бъде върната незабавно (в деня на прекратяването), съгласно разпоредбите на чл.350 ал.1 от Кодекса на труда.

Данни, които трябва да бъдат вписани в трудовата книжка.
1. Основание за прекратяването на трудовото правоотношение - член, алинея и буква от Кодекса на труда (КТ).
2. Дата на прекратяването на трудовото правоотношение - обикновено това е датата, която фигурира в заповедта за освобождаване.
3. Трудов стаж - вписва се продължителността на трудовия стаж в предприятието - цифром и словом. Задължително се добавя и изречение, описващо дали осигурителният стаж е равен или не е равен зачетения трудов стаж.
4. Изплатени обезщетения - ако работодателят дължи обезщетения на служителя, той е длъжен да ги впише в трудовата книжка. За обезщетенията, е предвидена специална страница в трудовата книжка. Най-често изплащаните обезщетения са за неизползван платен отпуск, и за неспазено предизвестие за прекратяване на трудовото правоотношение.
5. В оформената трудова книжка трябва задължително да фигурират и подпис на главния счетоводител на дружеството, подпис на ръководителя и фирмен печат.
 
Работодателят е длъжен да предаде трудовата книжка лично на своя бивш вече служител срещу подпис. Подписът се полага в Дневник за издаване на трудови книжки. В него задължително се попълва дата, на която книжката е предадена на служителя. Какво би се случило, ако служителят не се яви в офиса на работодателя за да получи своята трудова книжка? Работодателят следва да му изпрати писмена покана с обратна разписка, с която го известява, че трябва да се яви и да получи лично трудовата си книжка.
Честа практика е, трудовите книжки да бъдат изпращани на бившите служители по пощата с обратна разписка. Обикновено се случва тогава, когато служителят живее далеко от седалището на фирмата, или счетоводната отчетност се извършва в друг град. Този вариант е възможен само и единствено с предварителното писмено съгласие от служителя. Чрез писменото му съглание, трудовата книжка дори може да бъде изпратена на друго, определено от служителя лице.

Ако все пак служителят не се яви, за да си получи трудовата книжка, работодателят е длъжен да я съхранява за период от 50 години.


Внимание!!!
Работодателят носи имуществена отговорност при задържане на трудовата книжка. Отговорност носят и виновните длъжностни лица - солидарно с работодателя. Дължимото обезщетение на служителя е брутното му трудово възнаграждение от момента на прекратяване на трудовото правоотношение, до момента на предаването на трудовата книжка. Това означава, че ако служителят Ви е освободен на 01 Март 2011 г., в същия ден той Ви връчва трудовата си книжка за необходимите вписвания, и Вие му я връщате на 01 Май 2011 г., Вие му дължите 2 брутни трудови възнаграждения като обезщетение


Назад
Опознай счетоводството за да го обикнеш!

Как да плащаме по-малко данъци и осигуровки?
Какви декларации трябва да подадем, за да ползваме данъчно облекчение? Как да избегнем глоба, ако сме в нарушение?
Вълнуващи и досадни едновременно въпроси, които си задава всеки предприемач и всеки човек, който плаща данъци и осигуровки.
Ако ровенето в нормативната уредба и заиграването с цифрите не са вашата страст - попитайте ни - на нас цифрите ни говорят. Ние свободно плуваме в океана на българското и международно данъчно и осигурително законодателство.

За кого е създаден този счетоводин портал?
За всички хора, които не са счетоводители, финансисти или юристи. За всички, които имат близки срещи с НАП, НОИ, общини и други държавни институции. Както и за всички, които са доверили счетоводството си на финансов специалист, но той им говори на непознат език.

Нашата мисия е да помогнем да хората, които не са финансисти или юристи по образование да разберат основните принципи на счетоводството и данъчното облагане. 

Целта ни е да „преведем” сложната счетоводна и данъчна терминология на разбираем език, да помогнем на хората да разберат своите права и задължения свързани с данъците и счетоводството. Нашият сайт е насочен и към ръководители и мениджъри, които се сблъскват с проблеми от счетоводен и данъчен характер.Научете повече за нас
Правилно ли е фирмите да декларират кои активи се ползват за лични нужди?
Да, редно е. Който ползва фирмено имущество, трябва да плаща данък.
Не, не е редно. Само ще се увеличи бюрокрацията.
Няма смисъл, който е укривал данъци, ще продължава да ги укрива.
Нямам мнение.
Работя в областта на сивата икономика, никога нищо не декларирам пред НАП.